|
---|
Doel (2023-2027)
- De Flevolandse infrastructuur is veilig en betrouwbaar in stand gehouden binnen de gestelde kaders
van het SUP3.0.
Resultaten 2026
- We voldoen aan onze wettelijke zorgplicht door infrastructuur veilig en goed te onderhouden.
- We bedienen alle bruggen en sluizen volgens de afgesproken tijden en veiligheidsregels.
- We voeren een kostenefficiënte programmering uit van de beheerplannen volgens het ‘Strategisch Uitvoeringsprogramma Infrastructuur’ (SUP 3.0).
- Minimaal 90% van de infrastructuur heeft het vastgestelde onderhoudsniveau B door de uitvoering van de onderhoudsprojecten uit het ‘Meerjarenprogramma Beheer & Onderhoud en Vervangingsinvesteringen’ (MBVI) voor het jaar 2026 en er is een actueel MBVI voor de periode 2027–2031.
- We voeren onderhoud en vervanging uit aan oevers volgens het meerjaren oeverprogramma.
- De nieuwe hoogwaardige fietsroute aan tussen Almere en Lelystad wordt gerealiseerd, aanpassingen voor de fietsroute Urk–Emmeloord–Marknesse worden voorbereid en verkenningen voor twee hoogwaardige fietsroutes worden uitgevoerd.
- De aanbestedingsprocedure voor de Rondweg Lelystad-Zuid is uitgevoerd, zodat daarna de uitvoering kan starten.
- Voor Spuiweg Urk wordt het definitieve projectbesluit vastgesteld.
- We stellen samen met gemeenten en partners een verkeersveiligheidsplan op voor Flevoland voor de periode 2026–2030 en organiseren campagnes om verkeersveilig gedrag te stimuleren bij weggebruikers in Flevoland.
Risico('s) en beheersmaatregel(en)
In de paragraaf Weerstandsvermogen en risicobeheersing is aandacht voor de (financiële) risico’s die we lopen op enkele infrastructurele projecten en de daarbij behorende beheersmaatregelen.
Verbonden partij(en)
Niet van toepassing.